Entusiastene i Spillerforeningen har en viktig oppgave og gjør mye godt for norsk trav- og galoppsport.

Årskontingenten er kun kr 300,-. Send beløpet til kassereren, konto: 1822.19.03524. Du kan ordne kontingenten over nettbank i dag!

Spillerforeningen
Rolv Sandbrekken
Schweigårdsvei 55
5063 Bergen

Blant Spillerforeningens viktigste oppgaver, er å skape økt spillfaglig forståelse, at spill skal være en bredt akseptert, sunn og hyggelig hobby og forlystelse.

Tilbakebetalingsprosenten (TBP) er spillets viktigste forutsetning. TBP er helt grunnleggende for et sunt og optimalt spill – både for dyktige spillere og for spillere i gruppen «lottospillere».

En optimal TBP er like viktig og helt grunnleggende for en sunnere og konkurransedyktig økonomi i norsk hestesport. Spillerforeningen dokumenterer at det er realistisk, etter en optimalisering av TBP over 5 år, å gradvis løfte premiebudsjettet ved banene i Norge fra 337 millioner kroner i 2011 opp mot 600 millioner kroner pr år. Tenk hva en slik vekst ville bety for trenere, stallansatte, hesteeiere og oppdrettere – og for en sportslig bredde, med flere individ i europeisk toppklasse og dermed for sportslig interesse av norsk trav- og galoppsport i mediene og den norske befolkning!

Grunnlaget for Spillerforeningens spillfaglige kompetanse finner vi i USA-professor Richard Thalheimers forskning world wide, og i de konkrete anbefalinger han la frem for Norsk Rikstoto i egne rapporter i 2001. Det gir også mye innsikt i disse temaer når man er abonnent på Spillernes Blad, et rimelig fagblad hvor spillguru Bjørn Håkonsen, Oslo, er redaktør og eier. Som abonnent får du 5-6 spennende numre hvert år, blant annet med mange gode overskudds-systemer. Spillerforeningen har selvsagt også over 10 år lagt ut mange artikler om TBP og andre emner på www.spillerforeningen.no.

Men Spillerforeningen er mye mer for deg som medlem eller støttemedlem. Vi har flere sosiale og hyggelige sammenkomster hvert år – det er alltid hyggelig å møte spill-interesserte med eksklusiv kompetanse! Vi er selvsagt også opptatt av etikk og moral på og utenfor løpsbanen, lik dommerpraksis ved banene, riktige forutsetninger for pool-spillene som V75, V65 og V5, markedsføring av alt spill i samfunnet, at all sport skal være dopingfri og ren, og viktige rammevilkår for hestesporten som næring.

Spillbransjen er i en kraftig utvikling i Europa – i tråd med prinsipper og føringer fra EU. Dette setter krav til at Norsk Rikstoto må være mer kost/effektivt og resultatorientert, i tråd med intensjonene i totalisatorloven – og slik at et større nettobeløp enn i 2012 fra spillets omsetning skal gå til «formålet».

BLI MEDLEM I DAG!

Du kan også varsle din interesse for å bli medlem eller støttemedlem ved å sende en kort mail med navn, adresse og telefonnummer til Harald Ruud, som leder i Spillerforeningen: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.. Har du innspill og konstruktive synspunkter, da hører vi gjerne fra deg.