Et godt verktøy er halve jobben sies det. Det samme kan også sies om et godt spilleprogram, travspillernes beste venn og verktøy. Med riktig verktøy og kompetanse blir det også mulig å legge planer for overskuddsspill. Tilgang til et godt og innholdsrikt spilleprogram synes helt vesentlig for den seriøse spiller.

30 % rabatt til medlemmer av Spillerforeningen

Av Stein Holthe Rosenlund

Jeg har i lenger tid hatt gode erfaringer med Radsoft sitt superprogram som mitt spilleprogram og planverktøy for spill på hest. Programmet kan åpnes og lagres som et pdf dokument og inneholder ”ferdig utregnet” fakta og informasjon som er nyttig for meg som travspiller. Med bakgrunn i Spillernes Blad sine systemregler for overskuddsspill i flere spilleformer, gjenspeiler programmet hester som peker seg ut som spillbare objekter i mange av disse spilleformene.

Her kan nevnes systemregler som tar hensyn til hestens vinnerprosent, trippelprosent, snitt innkjørt pr start, innkjørt totalt i karrieren og for inneværende sesong. Antall dager siden siste start, galopprisiko målt i prosent av alle starter i karrieren samt hestens ti siste starter etc.
Superprogrammet inneholder også egen vekting av hestens speedhandicap, formfaktor og vinnermulighet, samt en egen merknad om at hesten vant løp på samme tid i fjor (+/- 15 dager fra aktuell løpsdato). Alt detter er nyttig informasjon for meg som spiller og som ikke minst gjør at jeg bedre kan vurdere hestene innbyrdes styrkeforhold, vinnersjanse og finne underspilte objekter.

Superprogrammet til Radsoft inneholder mye informasjon, det føles nærmest som en ”Sareptas Krukke” av spillrelatert fakta som er svært nyttig for den seriøse spiller. Egen forklaring om programmets innhold finnes her: http://www.radsoft.no/faste_sider/forklaring_travprogram.html
Sammenlignet med andre spilleprogram på markedet synes jeg Radsoft sitt superprogram kommer meget bra ut på innhold og spillrelatert faktainformasjon. Førstegangs kjøp/abonnementskostnader (pr år) er også langt rimeligere kontra tilsvarende superprogram som tilbys av Stallskriket (kr 2.340) og TGN (kr 930).

Tilgang til Radsoft sitt superprogram skjer ved kjøp av systemspillprogrammet Totopro (kr 290) og abonnement på årlig vedlikeholdsavtale (kr 160), der vedlikeholdsavtalen er inkludert i prisen det første året ved kjøp av Totopro: http://www.radsoft.no/main.asp?P=220

Man får også tilgang til superprogrammet ved å abonnere på Radsoft sine vekttall og tips i V5, V65 og V75 (kr 595): http://www.radsoft.no/main.asp?P=4
Verdt å merke seg er at man får tilgang til både Radsoft sitt superprogram og Totopro til en meget hyggelig førstegangskostnad (kr 290). Jeg har i mange år benyttet både Jokersystemet (kr 495) og Totopro som program for systemspill, men synes Totopro har et slikt innhold og logisk oppbygging av menyer og begrensninger som passer meg best i mitt spill.

Som mangeårig spiller, abonnent på Spillernes Blad samt at jeg selv har gode erfaringer med bruk av superprogrammet til Radsoft, vil jeg på det varmeste anbefale superprogrammet til andre spillere. Programmet har et meget godt innhold av fakta og spillrelatert informasjon som bør være et viktig bidrag og verktøy til de som spiller på hest. Prisen for å anskaffe seg et slikt superprogram bør heller ikke være avskrekkende for de fleste spillere.