Styret i Spillerforeningen representerer mye kompetanse i spill på hest, nasjonalt og internasjonalt. Foreningen ble etablert i april 1996. I løpet av de snart 20 årene som har gått, har foreningen hatt en spillefaglig agenda hvor mye burde vært logisk nødvendig (debatten om gevinstandeler), samtidig som en del, noe overraskende, også har vært logisk umulig å realisere (til tider er hestesporten håpløst konservativ!?). Spillerforeningen har hatt en «don’t worry, be happy»-strategi, en «make it simple»-strategi, hvor grunnlaget har vært kompetansen til professor Thalheimer (USA) og redaktør i Spillernes Blad, Bjørn Håkonsen, Oslo.

Det er positivt når NR-direktør Harald Dørum uttaler i TGN 28. august at «Lykkespillerne har kostet oss mye», og at «Vårt fokus fremover blir på kunnskapsspillere og rene gamblere». Dette er viktige erkjennelser. Da er det bare å ringe til styret og flere av medlemmene i Spillerforeningen. Det vil være riktig og viktig for spilleselskapet, som i årene da Odd Johnsrud og Arne Herberg var direktører i Norsk Rikstoto, og da kontakten med Spillerforeningen var god. Man får langt bedre og mer kvalitative råd, som sikrer vekst og en sunnere økonomi i hestesporten, ved slik dialog. Langt bedre enn når man forholder seg til mindre lojale og nesten kunnskapsløse småspillere, og hvor erfaringen for flere av disse lett blir «en gang spiller, aldri mer!». Når hovedfokus i all markedsføring i mange år har vært rettet mot slike småspillere, da har dette vært ekstremt kostbart for hestesporten i Norge, Sverige og Danmark.

Spillet og produktene må være grunnleggende attraktivt for brede spillergrupper. Gode produkter avler gode og lojale kunder. Det er enkelt. Slik er det alltid. Det er spesielt viktig i et marked med stor tilgjengelighet (nettspill), nasjonalt og internasjonalt. Man må erkjenne at kunnskapsspillerne er motoren i spillet. I dette segmentet finner man de store kronene. Man finner kompetanse. Man finner lojalitet. Man finner interesse i å eie hest. Man finner personene som mange småspillere ser opp mot. I næringslivet har man en enkel 80/20-regel hvor fokus og ressurser blir satt inn mot det viktigste kundesegmentet. Når Harald Dørum nå endelig synes å sette fokus mot kunnskapsspillerne, da er det positivt.

Styreoversikt 2014 – 2015:

Navn Stilling E-post Telefon
Harald Ruud Leder Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 97039389/66787871
Ole Henrik Lund Nestleder Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 95855417
Rolv Sandbrekken Kasserer Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 91319246
Stein H Rosenlund Styremedl. Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 41433650
Johnny Eliassen Styremedl. Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 48117763
Helge Storehagen Styremedl. Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 99038515
Gaute Groven Styremedl. Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 41494999
Joe Hasvoldseter Styremedl. Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 48288977
Harald Hølleland Revisor Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 47705972
Kjell T Kristiansen Valgkomite Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 41171003