Norsk Rikstoto har pr 24.10 endret tilbakebetalingsprosenten i Dagens Dobbel fra 70% til 75%.

Dette er viktig og betyr:

·    Du som spiller får 7,14% mer utbetalt hver gang du vinner.
·    Omsetningen vil gå kraftig opp i ukene og månedene fremover, slik at pottene til utbetaling blir større. Du som vinner i DD vil av den grunn får enda mer utbetalt!

Alle kommer til å tjene på denne endringen. Det blir en vinn/vinn-situasjon for spillere, hesteeiere, trenere  -  kort sagt alle innen norsk hestesport.

Årsomsetningen i DD hos Norsk Rikstoto i 2004 var 185 millioner. I 2006 vil årsomsetningen bli mellom 270 og 300 millioner. Med 300 millioner i total omsetning vil det med 75% i TBP bli utbetalt 225 millioner i gevinster til spillerne, eller mer enn hele brutto årsomsetning for ett år siden!!

Dagens Dobbel er et godt produkt både for småspillere og storspillere. Fordi omsetningen er høy, sammenlignet med vinner og trippel, kan du f.eks legge inn kr 500,- eller kr 1.000,- på en kombinasjon uten at odds blir ødelagt. DD er derfor et godt spilleprodukt med tilnærmet fast odds!

Betydningen for deg.
Tenk deg at du spiller for kr 100,- pr dag i DD (2 kombinasjoner a kr 50,-). Hvis vi er nøkterne og sier at du vinner en gang pr uke, og at snittodds de gangene du vinner er beskjedne 30. Da får vi dette årsregnskapet:

Gevinstbeløp pr år:  (kr 50,- x 52 uker x 30 i odds):           Kr  78.000,-
Innsatsbeløp pr år: ( kr 100,- x 360 dager):            Kr  36.000,-
Netto gevinst til deg:                            Kr  42.000,-

Husk: Dyktige spillere vil i snitt vinne oftere i DD enn en gang pr uke! Mange er dyktige og vil noen dager oppleve gode odds på 50, 100, 200 og høyere. Hva blir netto årsgevinst da ?.........
                                                                                                           
Jeg selv tok Dagens Dobbel på Øvrevoll 27. oktober (kr 50,- x odds 302), og fikk utbetalt kr 15.100,-. Det betyr at jeg kan spille ”gratis” i 150 dager for kr 100,-. Tror noen at jeg vil ta noen DD’er i løpet av et halv år, slik at regnskapet blir enda mer positivt………

                                                                               Harald          www.spillerforeningen.no